
Rozmawiamy z Eweliną Piątek, Managerem Marketingu w MediaMarkt Saturn Polska, która razem z Prezesem Marcinem Rosati oraz przedstawicielami agencji Heart&Brain odebrała 10 czerwca 2019 roku wyjątkową nagrodę.
Ewelina, wielkie gratulacje za wyjątkowe wyróżnienie od Klubu Twórców Reklamy! Kampania „Szumidło” zdobyła statuetkę – miecz w kategorii Communication. Co wyróżniało tę kampanię od pozostałych, realizowanych przez MediaMarkt?
Kampania „Szumidło” to ten rodzaj reklamy, która nigdy by nie powstała, gdyby nie pewne zdarzenia, szeroko komentowane w mediach. To oznacza, że pomysł powstaje w kilka godzin, najczęściej nocnych, aby następnego dnia rano móc zaistnieć. Te kilka godzin to być albo nie być dla takiej kampanii i wiele pomysłów w ten sposób „umiera”. Bo oprócz pomysłu, potrzeba dużego wyczucia, aby było kontrowersyjnie i zabawnie, ale nie tendencyjnie. Tu należą się wielkie brawa dla agencji Heart&Brain za znalezienie „złotego środka”.
Zwykle przy real time marketingu (komunikacji odwołującej się do bieżących wydarzeń społeczno-politycznych) liczy się każda sekunda. Ile osób po stronie działu marketingu było zaangażowanych w ten projekt i jak on przebiegał?
Najbardziej zaangażowane były cztery osoby: od strony kreacji – ja wraz agencją, Darek Juszkiewicz z Działu Planowania Mediów (szybkie zlecenie radia i display) oraz Tomek Podgórski z Działu Social Mediów (post na FB). W całym procesie uczestniczył oczywiście i ostatecznie „pobłogosławił” prezes Marcin Rosati ☺

Czy kampania wpłynęła bezpośrednio na sprzedaż dyktafonów w MediaMarkt?
Dyktafony to kategoria zanikająca, wypierają ją smartfony. Tym niemniej porównując tydzień do tygodnia zauważyliśmy ożywienie w sprzedaży, szczególnie modelu, wokół którego toczyła się publiczna dyskusja.
To nie pierwsza nagroda dla MediaMarkt za działania w obszarze komunikacji. Czy masz swoją ulubioną kampanię lub nagrodę o szczególnym znaczeniu którą realizował Zespół Marketingu?
Wyzwaniem dla marketingowca są zawsze kampanie, które w jakiś sposób wykraczają poza kanon tradycyjnych działań. Kilka lat temu nakręciliśmy reklamę w formie „ukrytej kamery”, za którą otrzymaliśmy nagrodę Black Swan Awards w Wiedniu dla najlepszej zagranicznej reklamy. Zorganizowaliśmy także akcję „150 sekund na darmowe zakupy” – jedyny w swoim rodzaju event marketingowy do dzisiaj oglądany na youtube.com (kilka milionów wyświetleń). Kolejny przykład niestandardowych działań to ubiegłoroczna wspólna reklama dwóch firm: MediaMarkt i Saturn z okazji Mistrzostwa Europy w Piłce Nożnej.
Ewelina, jeszcze raz gratulujemy i trzymamy kciuki za kolejne, świetne kreacje!
#ekipamediamarkt