Blog

Lato z Zenkiem w MediaMarkt!

Ruszyła ogólnopolska kampania reklamowa z Zenkiem Martyniukiem, jako Ambasadorem MediaMarkt. Czego możemy się spodziewać? Rozmawiamy z Anną Tutak-Kordyl, Dyrektor Marketingu MediaMarkt

Z jakimi wyzwaniami mierzy się polska branża retail w zakresie skutecznej komunikacji marketingowej? 

Sieci handlowe, w tym również sklepy z elektroniką użytkową nieustannie muszą walczyć o przykucie uwagi potencjalnego klienta. Komunikacja marketingowa ograniczająca się do agresywnego oraz zbyt częstego i regularnego informowania o obowiązujących promocjach i ofertach już dawno przestała być wystarczająco efektywna. Świadome marki stawiają na angażującą odbiorców komunikację marketingową online oraz umacnianie relacji z klientem poprzez silne oddziaływanie na jego emocje.

Jakie elementy lub cechy kampanii reklamowej przesądzają w tym momencie o jej skuteczności?

Podstawą skutecznej kampanii jest przede wszystkim wiarygodność polegająca na zachowaniu spójności pomiędzy strategią marketingową, wszystkimi działaniami reklamowymi, a misją danej marki. Dobrze zaprojektowaną, ściśle odpowiadającą potrzebom i oczekiwaniom klientów kampanię poprzedza zawsze dogłębna analiza grupy docelowej i działań konkurencji. Na poziomie realizacji cechuje ją w pełni transparentna komunikacja i nieszablonowa kreacja, do której zawsze w MediaMarkt przywiązujemy dużą uwagę. 

MediaMarkt jest jedną z najbardziej wyrazistych marek na rynku. Na czym polega sekret?

Kluczem do sukcesu okazała się długofalowa, konsekwentnie realizowana strategia polegająca na realizacji odważnych i zaskakujących kampanii, często z wyrazistymi bohaterami wywołującymi silne, pozytywne emocje. 

Niezwykle sympatyczni, ożywieni w jakości 3D Tytus, Romek i A’Tomek przypominali Klientom sieci o beztroskich czasach dzieciństwa i wywoływali sentymentalne wspomnienia. Popularny kabaret Łowcy. B skutecznie zarażał śmiechem i nietypowym poczuciem humoru, dzięki czemu ówczesna akcja wizerunkowa MediaMarkt nie mogła pozostać niezauważona – szeroko komentowano ją w mediach ogólnoinformacyjnych i branżowych. Kampania „Odkryj w sobie dziecko” zaskoczyła niestandardowym podejściem do komunikowania akcji promocyjnych, żartobliwie zachęcała do korzystania z nowych technologii bez względu na wiek. Przy okazji skutecznie przekonywała o obecności w każdym z nas „wewnętrznego dziecka” – ciekawego świata i otwartego na naukę nowych umiejętności. Najnowsza akcja pod hasłem „Lato z Zenkiem w MediaMarkt” zaciekawi natomiast zarówno fanów muzyki disco polo, jak i tych, którzy słuchają jej okazjonalnie. Lekkimi, łatwo wpadającymi w ucho kompozycjami w spotach audio i wideo wprowadza odbiorców w wakacyjny, urlopowy nastrój. 

Na poziomie planowania strategii najbardziej istotne okazuje się myślenie „out of the box”. 

Skąd pomysł na nawiązanie współpracy reklamowej z Zenkiem Martyniukiem? 

Szukając twarzy do nowej kampanii reklamowej MediaMarkt, braliśmy pod uwagę wyłącznie postaci wyróżniające się na tle polskiej branży rozrywkowej, a przede wszystkim osoby cieszące się sympatią i zaufaniem różnych pokoleń Polaków, zarażające pozytywną energią i optymizmem oraz od lat obecne na scenie. Pod uwagę braliśmy również popularność w skali kraju oraz regularność pod kątem obecności w mediach i rozrywkowych wydarzeniach. Wszystkie te wysokie wymagania spełnił „Król disco polo”, Zenek Martyniuk. Jesteśmy przekonani, że idealnie sprawdzi się w nowej roli ambasadora sieci MediaMarkt.

Jaka będzie jego rola w kampanii?

W spotach telewizyjnych i radiowych gwiazda najnowszej kampanii MediaMarkt („Lato z Zenkiem w MediaMarkt”) występuje w roli zaufanego przewodnika po świecie nowych technologii. Śpiewająco, w przystępny i przyjazny sposób opowiada o zaletach wybranych produktów i usług z oferty MediaMarkt. Na specjalne życzenie Klientów pojawi się również w kilku sklepach sieci, gdzie spotka się z fanami. Będzie to doskonała okazja do zdobycia autografu największej polskiej gwiazdy muzyki disco polo.

Do kogo skierowana jest kampania „Lato z Zenkiem w MediaMarkt”?

Z nową kampanią mamy nadzieję trafić do szerokiego grona odbiorców, również tych, którym świat nowych technologii nadal wydaje się nieco odległy. Zenek Martyniuk wprowadza odbiorców w wakacyjny nastrój i zachęca do korzystania z bogatej oferty produktów i usług MediaMarkt. Pokazuje, że odkrywanie nowych technologii to również znakomita zabawa dla osób w każdym wieku.

Jakich rezultatów spodziewamy się po zakończeniu kampanii?

Jesteśmy przekonani, że kampania umocni dotychczasowy wizerunek MediaMarkt jako marki będącej zawsze blisko swoich klientów, dynamicznie odpowiadającej na ich potrzeby i oczekiwania – nie tylko pod względem oferty produktowej i usługowej, ale i profesjonalnej obsługi #ekipymediamarkt. Liczymy również na to, że do Klubu MediaMarkt dołączy duża grupa nowych klientów.

Czy w trakcie kampanii klienci MediaMarkt mogą liczyć na dodatkowe oferty promocyjne?

W związku ze startem kampanii „Lato z Zenkiem w MediaMarkt”, przygotowaliśmy dla klientów wiele akcji promocyjnych. Będą pojawiać się systematycznie przez cały okres wakacyjny i każdorazowo zapowiadać je będzie główna gwiazda kampanii – Zenek Martyniuk. Na dodatkowe korzyści mogą zawsze liczyć lojalni klienci, którzy są członkami Klubu MediaMarkt.

Które z kanałów komunikacji zostaną wykorzystane w realizacji współpracy z „Królem disco polo”?

Działania reklamowe zostaną rozłożone na właściwie wszystkie kanały komunikacji: Internet, social media, prasa, radio, a także telewizję, co zagwarantuje dotarcie do milionów Polaków z różnych grup wiekowych, zamieszkujących zarówno mniejsze, jak i większe miejscowości. 

Dziękujemy!